top of page
  • תמונת הסופר/תרשין הלמן

טיפול טבעי במחלות ריאה חסימתיות COPD

עודכן: 30 בספט׳ 2023



על קבוצת מחלות הריאה החסימתיות - copd ורפואה סינית: במחלה זו נאדיות הריאה (שהינם כמו שקיקים שאחראים על חילוף החומרים התקין בריאה ועל ידי כך על הספק החמצן שאנו נושמים וזרימת הדם בגוף) נפגעות ומתפרקות - הן מאבדות את התפקוד שלהן מכיוון שהן מתייבשות מחום ורעילות העישון. הקבוצה שהכי בסיכון לפתח את המחלה היא מעשנים כבדים עם רקע גנטי. מה רואים? אדם עייף (כיוון שתהליך הפקת החמצן בגופו נפגע), שיעול מוגבר עם או בלי ליחה, חזרתיות של מחלות ריאות - כמו ברונכיט ודלקת ריאות, התקפים חוזרים של קוצר נשימה לעתים אפילו אחרי מאמץ קל, צפצופי נשימה, לחץ בבית החזה שמוחמר בשיעול.

הכי חשוב זו אבחנה מוקדמת והפסקת העישון לאלתר. ככל שמקדימים לזהות את המחלה - כך הפרוגנוזה (סיכויי ההחלמה) טובים יותר. חשוב להיות במעקב של רופא המשפחה ומומחה הריאות ולפעול לפי הנחיותיהם.


 

להלן תיאור מקרה מהקליניקה:

אישה בשנות ה-60 המאוחרות לחייה הגיעה אליי בסמוך לאבחנה. מעשנת כבד מזה 30 שנה, משתעלת, קושי בנשימה, עייפות גדולה גדולה, אחרי סבב של מחלות ריאה (ברונכיט) ונטלה אנטיביוטיקה בכמות גדולה בעת האחרונה. מרוב שיעול מגיעה להקאות בלילה בעיקר. הייתה רוצה להספיק לעשן, וזה האתגר שלה.

״הסיגריה היא החבר הכי טוב שלי״

על פי אבחנת הלשון שלה ראיתי מצג של יובש וחום, ליחה יבשה שאינה מצליחה להתנקות.

במהלך 4 הטיפולים שקיימנו התנקדנו באוורור, פתיחה והזנה של הריאות על ידי דיקור סיני.

כמו כן, עבדנו על איזון כללי שקשור בחוסר תנועת החמצן והדם בגוף וטיפחנו את פעילות מערכת החיסון. כל זה אפשרי על ידי אסטרטגיה טיפולית ברפואה הסינית.

במקביל קיבלה הביתה פורמולה טיפולית ייעודית באבחנה אישית אשר משקמת את הריאות ומחזקת את הכליות ומחזקת את יכולת הגוף להתמודד עם המחלה.


אחרי טיפול אחד כבר השיפור בכל התסמינים היה ניכר. אחרי 3 טיפולים היא כמעט כבר לא השתעלה וכמעט ללא קוצר נשימה.

אחרי 4 טיפולים העייפות שהיא הרגישה כמעט שלא הייתה. במקביל השמחה התחילה לחזור לחייה. התחילה לצחוק יותר ולחשוב טוב יותר.

אנחנו ממשיכות את הדרך שנראית מבטיחה ובזכות המסירות שלה לתהליך גם רואים תוצאות. אפילו רופא המשפחה שבדק אותה אמר שהריאות שלה נקיות.

לציין שעם הטיפולים חזר התיאבון הבריא לחייה, שזה סימן חיוני לרווחה נפשית.

 

טיפ - אנשים שיודעים שיש להם ריאות רגישות ו/או חולים במחלות ריאה בתדירות גבוהה, כדאי להם להמנע ממזג אוויר רע, עישון, או חומרים אחרים רעילים שעשויים לפגוע בריאות. במצבים האלה מומלץ לצאת עם מסיכה.

האם יש לכם שאלות נוספות על נושא זה?


אם אתם מחפשים מידע נוסף או רוצים לשוחח איתי, אני כאן לעזור. תוכלו לשלוח הודעה פרטית או להשאיר תגובה ואחזור אליכם במהירות.


בהצלחה ובבריאות!

רשין הלמן מטפלת רב תחומית מוסמכת ברפואה משלימה מהשורש - בית לרפואה טבעית

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Kommentare


bottom of page